PAAL 18PDF en HTM bestanden openen zich in een nieuw kader - klik op het plaatje - Elke "BUG" is weergegeven met de rode aanbevelingen in deze "weergave". info PATS - 19 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3741
|
---|
PAAL 19info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3490
|
---|
PAAL 20info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3959
|
---|
PAAL 21info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T5306
|
---|
PAAL 22info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3569
|
---|
PAAL 23info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3856
|
---|
PAAL 24info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T2935
|
---|
Vliegtuigroute Op 8 oktober 1943 maakt de B-17G-10-DL – # 42-37751 - XK-P van 365th BS / 305th BG / 8th USAAF een noodlanding in de Noordoostpolder op kavel H-18. De bemanning: Dit "Vliegend Fort" was tegen 12.00 uur opgestegen van RAF basis Chelveston (UK) voor een aanval op Bremen. Op de heenweg werd het toestel boven Friesland beschoten door een Fw 190 jager met als gevolg twee uitgevallen motoren en twee zwaar gewonden, waaronder de piloot. Co-piloot R.W. Fortnam besloot terug te keren om ergens een noodlanding te maken. Om 15.15 uur zette hij de B-17G succesvol aan de grond. De niet-gewonde bemanningsleden probeerden te vluchten, maar alleen S/Sgt. E.F. Kevil slaagde erin om Engeland weer te bereiken. Paal 24 Stichting "Ongeland" |
---|
PAAL 25PDF en HTM bestanden openen zich in een nieuw kader - klik op het plaatje - Elke "BUG" is weergegeven met de rode aanbevelingen in deze "weergave". info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3393
|
---|
PAAL 26info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3568
|
---|
PAAL 27info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T1293
|
---|
Vliegtuigroute Op 12 oktober 1941 kwam Wellington Mk.Ic - R1757 - DX-X van No. 57 Squadron (RAF) neer op kavel R-34. De bemanning: Deze Wellington was om 19.00 uur opgestegen van de basis Feltwell (UK) voor een aanval op Bremen (D) en werd geclaimd door Fw. Siegfried Ney van IV./NJG 1, toen gestationeerd op vliegveld Bergen (NL). Vijf bemanningsleden kwamen om het leven. Myers werd direct geborgen en begraven te Kuinre. Jeffries, Cooke, Wood en Byers werden na de oorlog geborgen en begraven te Emmeloord. Alleen Rickard kon zich redden met zijn parachute en werd gevangen genomen in Blokzijl. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Verder staan de leeftijden van Jeffries en Wood foutief op de CWGC site en hun grafstenen in Emmeloord !!! Arthur W. Jeffries is namelijk 28 jaar en William C. Wood is 21 jaar, dus geen 29 en 22 jaar - info PATS 09 Oktober 2019 Paal 27 Stichting "Ongeland" |
---|
PAAL 28info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3342
|
---|
PAAL 29info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T3280
|
---|
PAAL 30info PATS - 18 Feb 2014 |
---|
SGLO - T1950
|
---|
Vliegtuigroute Op 17 december 1942 kwam Lancaster Mk.I - ED333 - OF-B van No. 97 Squadron (RAF) neer op kavel E-34. De bemanning: Deze Lancaster was om 17.22 uur opgestegen van de basis Woodhall Spa (UK) voor een aanval op Neustadt (D). Het toestel werd om 20.38 uur neergeschoten door Hptm. Helmut Lent van IV./NJG 1, toen gestationeerd op vliegveld Leeuwarden. Alle bemanningsleden kwamen om het leven. Thorneycroft, Kelleher, Izatt en Bull werden in de oorlog geborgen en begraven in Amsterdam. McBurney, Mattoon en Trudell werden na de oorlog bij het bergen van de Lancaster gevonden en begraven in Amersfoort. Paal 30 Stichting "Ongeland" |
---|
? PAAL 31 ? |
---|
SGLO - T3618
|
---|
? PAAL 3x ? |
---|
SGLO - T1669
|
---|
? PAAL 32 ?*** NOG NIET 100% *** |
---|
SGLO - T785
|
---|
? PAAL 33 ?*** KAVEL LOCATIE NIET BEKEND *** |
---|
2006 - MEDIA - LINKS - 2022 DAGBOEK FEENSTRA GEEFT HELDERHEID
"klik hier" - 12 Aug 2022 |
---|
!!! 372MB !!! 4163 pages !!! | 12/Jan/2023 | (c) PATS |
nummer |
infobord |
aanbevelingen | locatie | actie | update | nummer |
infobord |
aanbevelingen | locatie | actie | update |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
18 |
|
|
|
|
|
19 |
|
|
|
|
|
20 |
|
|
|
|
|
21 |
|
|
|
|
|
22 |
|
|
|
|
|
23 |
|
|
|
|
|
24 |
|
|
|
|
|
25 |
|
|
|
|
|
26 |
|
|
|
|
|
27 |
|
|
|
|
|
28 |
|
|
|
|
|
29 |
|
|
|
|
|
30 |
|
|
|
|
|
.. |
|
|
|
|
|
.. |
|
|
|
|
|